10 apr 2024

Stappen teamindeling senioren 2024-2025

Inmiddels is de tweede helft veld begonnen. De voorbereidingen op de indelingen voor volgend seizoen lopen ondertussen ook al een poosje. Bij de jeugd wordt er op sommige plaatsen al meegetraind op een hogere paal en met een zwaardere bal en wordt de teamindeling zorgvuldig voorbereid door de JTC. 

Voor de senioren teams wordt dit gezamenlijk gedaan door de BTC (breedte) en de TC+ (selectie). Hieronder lees je hoe dit voor de senioren in hoofdlijnen in zijn werk gaat. 

  • Met de selectie worden jaarlijks in november/december individuele gesprekken gevoerd. Op basis daarvan wordt een inschatting gemaakt hoe deze teams er komend seizoen uit gaan zien. 
  • Daarnaast wordt eind maart/begin april voor de hele vereniging de enquête op de site geplaatst. Deze staat tot 19 april open en daarmee kan iedereen aan geven wat zijn/haar plannen zijn richting het volgende seizoen. De uitkomsten voor de jeugd worden gedeeld met de JTC. Voor degenen die de enquête niet ingevuld hebben, gaan we er natuurlijk vanuit dat er niets wijzigt. 
  • Het wedstrijdsecretariaat maakt alvast een inschatting hoeveel (senioren) teams we volgend seizoen gaan hebben, omdat de bond verwacht dat dit ruim op tijd doorgegeven wordt.  
  • De BTC en TC+ hebben maandag 16 april samen een eerste vergadering, waarbij alles op een rij wordt gezet. De huidige indeling, de uitkomsten van de enquête en de leeftijdscategorieën die doorschuiven naar de senioren. Deze vergadering eerste vergadering is maandag 16 april. 
  • Op basis van deze informatie wordt dan een eerste concept teamindeling senioren gemaakt. Natuurlijk is dit nog niet meteen 100% ‘af’ en wordt de periode daarna nog gebruikt om nog wat gesprekjes te voeren, na te vragen, enz. om waar nodig nog wat te kunnen schuiven. 
  • Dit wordt onderling gedeeld en besproken, evt. in een tweede vergadering, waarna de teamindeling bekend gemaakt wordt. 

Het streven is om in de week van 3 juni de definitieve teamindeling op de site te plaatsen. 

Belangrijk: voor de leden die (helaas) opgezegd hebben: 

  1. Weet je het zeker? Veel te leuk om te stoppen toch? 😉 
  2. Het opzeggen via de enquête is geen officiële annulering bij de club/bond! 
    Dit moet vóór 1 juni via het secretariaat (info@odik.nl). Doe je dat later? Dan moeten we helaas nog een half jaar contributie in rekening brengen, omdat we als vereniging zelf ook kosten maken voor jouw inschrijving bij het KNKV. 

Voor ons superleuke midweekteam weten we al dat aanvulling zeer gewenst is! Dus wil je jouw zaterdag wat vaker vrij houden voor andere dingen, maar wil je wel graag doordeweeks leuk een wedstrijdje spelen? Ben je, of ken je, een oud-korfballer die graag weer eens zijn/haar kunsten op de woensdagavond wil vertonen? Of wil je gewoon meer weten? Laat het dan even weten via tc@odik.nl of neem contact op met één van de huidige spelers van de midweek (zie namen en foto op de teamsite).