Over ODIK

ODIK / Jansen van de Grift Klimaattechniek is een korfbalclub in Barneveld waar prestatie en ontspanning hand in hand gaan. De vereniging telt zo’n 360 leden in de leeftijd van 4 tot 65+. De meeste leden spelen in één van de jeugd- of seniorenteams, maar er zijn ook niet-spelende leden. Daarnaast ontmoeten onze korfballers elkaar ook buiten de lijnen tijdens diverse activiteiten voor jong en oud. Dat maakt ons een warme en betrokken korfbalvereniging.

ODIK in vogelvlucht

OPGERICHT
AANTAL LEDEN
VRIJWILLIGERS
TEAMS

Voor alle leeftijden

Kangoeroes (3 - 6 jaar)

Kinderen van drie tot en met zes jaar beginnen spelenderwijs met korfbal. Zo’n twee keer per maand komen de allerkleinsten bij elkaar om onder enthousiaste en deskundige begeleiding kennis te maken met korfbal.

Pupillen, aspiranten en junioren (7 - 17 jaar)

Vanaf zeven jaar speel je met je team korfbalwedstrijden tegen leeftijdsgenoten van andere korfbalclubs. De jeugd is verdeeld in leeftijdsgroepen, F tot en met A. Als je achttien jaar bent geworden ga je naar de senioren. Plezier staat voorop bij ODIK. Maar goed korfballen is net zo belangrijk, want dat geeft weer meer spelvreugde. Daarom worden de jeugdkorfbaltrainers zo goed mogelijk opgeleid.

Senioren (> 18 jaar)

Volwassenen kunnen bij ODIK terecht voor recreatief spel, maar er zijn ook een aantal prestatieteams. In overleg plaatsen wij nieuwe leden in het team dat het beste bij zijn/ haar ambities past. Ons eerste achttal speelt momenteel in de eerste klasse van de landelijke competitie. De wedstrijden van ons vlaggenschip zijn aantrekkelijk door snel en attractieve balcombinaties die regelmatig uitmonden in schitterende doelpunten.