ODIK kent verschillende commissies. Samen houden zij de vereniging draaiende. Op deze pagina ontdek je wat ze doen en hoe je contact met een commissie kan opnemen.

Technische Commissie

De Technische Commissie houdt zich bezig met het korfbalbeleid en de uitvoering daarvan. Denk bijvoorbeeld aan het samenstellen van de teams, het begeleiden van de trainers, het indelen van trainingstijden en het stimuleren van het korfbalniveau binnen ODIK. De TC heeft verschillende deelcommissies, die zich bijvoorbeeld bezighouden met jeugdzaken of scheidsrechterszaken. Contact: tc@odik.nl

PR-commissie

De PR-commissie houdt zich bezig met de promotie van ODIK en de communicatie binnnen de vereniging. Wij zorgen bijvoorbeeld dat ODIK voldoende aandacht krijgt in de lokale media, sturen de nieuwsbrief uit en zorgen voor de website. Aandachtspunt van deze commissie is ook ledenwerving. Heb je goede ideeën om ODIK positief op de kaart te zetten of om nog meer leden te werven? De PR-commissie hoort ze graag via pr@odik.nl.

Sponsorcommissie

De sponsorcommissie houdt zich bezig met het werven van sponsoren, sponsorbeheer en het opzetten van sponsoracties. Deze inkomsten zijn belangrijk voor ODIK. Zo kunnen we de contributie laag houden. Wil je sponsor van ODIK worden of heb je tips voor de sponsorcommissie? Stuur dan een mail sponsoring@odik.nl

Activiteitencommissie

De activiteitencommissie organiseert activiteiten voor ODIK-leden van alle leeftijden. Dit begint met het verzinnen van een leuk idee, het plannen, de inschrijving, de aankleding en ja, daarna ook het opruimen. Elk seizoen hebben we weer tal van leuke activiteiten op de planning staan. Zoals zwemmen, bowlen, met Pasen ook eieren zoeken etc. Voor de oudere leden worden er bijv. themafeesten georganiseerd. Neem snel een kijkje in de agenda wat er binnenkort voor leuks op de planning staat! Vragen, opmerkingen of een ideeën? Stuur een email naar ac@odik.nl.

Schoolkorfbalcommissie

De Schoolkorfbalcommissie organiseert elk jaar het Rabobank Gelderse Vallei Schoolkorfbaltoernooi organiseert. Aan het toernooi doen zo’n 50 teams van de groepen 3 t/m 8 van de basisscholen uit Barneveld en omgeving mee. De commissie schakelt bij de organisatie de hulp in van ODIK-leden voor bijvoorbeeld het draaien van kantinediensten, fluiten van wedstrijden en het bemannen van de EHBO-post. Mail de commissie.

Kantinecommissie

Het regelen van bardiensten, inkopen van voorraden, schoonmaken en onderhouden van de kantine; dat wordt gedaan door de kantinecommissie. Net als het schoonmaken en onderhouden van de rest van het complex. De commissie schakelt daarbij de hulp in van andere ODIK-leden. Mail deze commissie.

Vrijwilligerscommissie

De commissie heeft als hoofdtaak de controle over de uitvoering van het vrijwilligersbeleid. De diverse werkgroepen en commissies zoeken zelf de benodigde vrijwilligers. Hoofdtaak van de commissie is de jaarlijkse controle of alle werkgroepen en commissies een evaluatiemoment hebben met hun vrijwilligers.

Commissie veiligheid

Zij hebben het veiligheidsbeleid voor de vereniging uitgewerkt op basis van informatie van het Centrum Veilige Sport. Tevens evalueren zij jaarlijks of er aanpassingen nodig zijn van het beleid.
Naast de theorie is een belangrijk aspect de implementatie van het beleid binnen de vereniging. De veiligheid betreft alle aspecten die met dit onderwerp te maken heeft. Denk aan het gedrag van spelers, trainers coaches en begeleiders tijdens wedstrijden en trainingen m.b.t de sportiviteit, maar ook alles wat te maken heeft met ongewenst gedrag.
Nauw verbonden met deze commissie zijn de drie vertrouwenspersonen.

Speculaascommissie

De speculaascommissie organiseert de jaarlijkse speculaasactie van ODIK. Het gaat daarbij om de voorverkoop via leden, de huis-aan-huisverkoop door jeugdteams en de verkoop aan bedrijven. De commissie koopt in, stelt de pakketten samen en beheert de inkomsten. Je kunt de commissie mailen via speculaas@odik.nl.